e-Defter uygulaması nedir?
e-Defter, şekil hükümlerinden bağımsız olarak, Vergi Usul Kanunu\'na ve/veya Türk Ticaret Kanunu\'na göre tutulması zorunlu olan defterlerdeki tüm bilgilerin yer aldığı elektronik kayıtlar bütünüdür.
Kimler e-defter kullanabilir?
Logo e-Defter uygulaması, sadece Logo ERP çözümlerini kullanan firmaların değil, Logo kullanıcısı olmayan firmaların ihtiyaçlarına da çözüm sunar.
Ayrıca, bilanço esasına göre defter tutan Gerçek ve Tüzel Kişiler e-Defter uygulamasından yararlanabilir
e-Defter\'in avantajları nelerdir?
e-Defter çözümü, Gelir İdaresi Başkanlığı standartlarıyla uyumlu ve mevzuat değişiklikleri doğrultusunda düzenli olarak güncellenen yapısıyla, süreçlerinizin her zaman mevzuata uyumlu olmasını ve denetimlerin başarıyla sonuçlandırılmasını sağlar. Defter süreçlerini tamamen elektronik ortama taşıyan bu çözüm sayesinde baskı, kağıt, arşivleme ve kartuş gibi maliyetlerden tasarruf sağlanırken, süreçlerin hızlanmasıyla iş gücü, zaman ve onay maliyetleri gibi operasyonel maliyetlerden de tasarruf etmek mümkün olur. Uzaktan erişim özelliğiyle, sisteme zamandan ve mekandan bağımsız olarak erişilebilir. e-Defter,sadece Logo ERP kullanan işletmelerde değil, Logo çözümlerinden yararlanmayan işletmelerde de rahatlıkla kullanılabilir.
e-Defter çözümünü kullanmaya başlamak için ne yapmalıyım?
e-Defter kullanmak isteyen işletmeler öncelikle Gelir İdaresi Başkanlığına yazılı başvuruda bulunmalıdır.
Başvuru onayının ardından alınan Mali Mühür veya Elektronik Sertifikası sisteme yüklenir.
Kamu Sertifikasyon Merkezi web sitesinden de Zaman Damgası programının sisteme yüklenmesinin ardından
Logo e-Defter Çözümü kullanılabilir. e-Defter\'den yararlanmak için Java\'nın son versiyonunun yüklü olması gerekir.
Kolay raporlama
Uluslararası standartlardaki XBRL teknolojisini kullanan e-Defter, bu sayede raporlama işlemlerini önemli ölçüde kolaylaştırıyor.
Güvenli kayıt
e-Defter ile kayıtların dijital ortamda tutulması, bu kayıtların güvenliğini de sağlıyor.
Zaman ve mekandan bağımsız erişim
e-Defter uygulamasına her an ve her yerden erişim sağlanması sayesinde tüm defter işlemleri kolayca gerçekleştirilebiliyor.
Kolay entegrasyon
e-Defter uygulaması, işletmelerde kullanılmakta olan diğer yazılımlar, ERP sistemleri ve işletmenin genel iş süreçlerine kolayca entegre edilebiliyor.
Yasal mevzuata uyum ve güncel yapı
Gelir İdaresi Başkanlığı\'nın standartlarına uyumlu şekilde geliştirilen e-Defter, değişen mevzuata göre düzenli olarak güncellenerek sürekli uyumluluk sağlıyor.